Mindfulness

images-2.jpeg

Kanskje kjenner du til å handle impulsivt - å miste besinnelsen og da gjøre ting du egentlig ikke vil?Mindfulness betyr å være bevisst på det som skjer i øyeblikket. Når man har en klar bevissthet om sine egne indre reaksjoner, er det lettere å reagere på en passende måte. Mindfulness meditasjon er et aktivt og ganske konsentrerende arbeid. Som alt annet arbeid blir det lettere etterhvert om man øver seg. Du vil oppleve at det er forkjellig fra person til person og fra situasjon til situasjon hva som virker. Mindfulness kan hjelpe alle, -uansett mental habitus til å bli mere, eller enda mere i balanse med seg selv og dem man omgår seg med. Terapeutisk mindfulness er en godt dokumentert metode for å bygge opp:

  • Livsstil med mer ro, energi, forståelse og entusiasme
  • Utvikle evnen til å handle mer effektivt i både kortsiktige og langsiktige stressende situasjoner
  • Forbedre evnen til å håndtere og redusere smerte i mange tilfeller
  • Forbedre fokus, fleksibilitet og evne til å komme deg raskere etter utfordrende hendelser

Behandling

Det er mange forskjellige typer av mindfulness og mindfulness kurs. Vi tilbyr terapeutisk mindfulness utviklet på grunnlag av klinisk forskning på Center for Mindfulness in Medicine, Health Care, and Society ved University of Massachusetts Medical School.

Terapeutisk mindfulness har INGEN spirituel, åndelig eller religiøs dimensjon. Internasjonal forskning dokumenterer at 30 minutters daglig Mindfulness Baseret Stress Reduktion (MBSR) meditasjon kan forbedre mental helse samt minske stress og indre uro. MBSR Mindfullness er et vitenskapelig dokumentert virkningsfullt 8 ukers program hvor du får intensiv trening i mindfulness.

Vi tilbyr en rekke forskjellige en dags kurs som er tilrettelagt etter samme prinsipper, men hos oss kan du selv bestemme når og i hvilket tempo du vil forbedre din meditasjons praksis.


Utføres av