Laserterapi

HELER: Laserbehandling påskynder den naturlige helingsprosessen og reduserer dermed helingstiden fra uker til dager. Dette gjelder alle akutte skader som forstuelser, leddbåndsskader, slag og støt, ja til og med knokkelbrudd.

NORMALISERER: Ved ensartet gjentatte bevegelser overbelastes vevet og det oppstår en reaksjon i form av en inflamasjon. Dette gjelder f.eks. musarm, tennisalbue og golfarm. Laserbehandling demper og normaliserer den overreaksjon, som inflamasjon er uttrykk for.

LINDRER: Laserbehandling stimulerer dannelsen av endorfiner, som virker naturlig smertestillende. Dessuten dempes vevets reaksjon ved autoimmune reaksjoner. Ved f.eks. mindre brannsår forsvinner smerten nesten øyeblikkelig.

STYRKER: Det naturlige immunforsvar styrkes og medvirker dermed til å bekjempe betennelsestilstander særdeles effektivt. Derfor heles ellers ”uhelbredelig” skinnebenssår på få uker, liksom Acne forsvinner på få dager. Virusangrep slik som Herpes Simplex bekjempes likeså effektivt. Ofte så effektivt, at utbruddet aldrig kommer igjen.

STIMULERER: laserbehandling stimulerer dannelsen av kollagent vev. Derfor heles f. eks. operasjonssår langt hurtigere og med mindre, nesten usynlig arrdannelse.

Hvorfor bruke laserterapi i behandlingen av sykdommer?

Med laserterapi har man et enormt potensiale til å behandle mange pasienter med forskjellige sykdommer. En av forklaringene er at laser kan utøve gunstig effekt på cellenivå og på klinisk nivå slik som f.eks.:

(A)    økning i ATP-dannelse

(B)    økning i proteinsynte

(C)    økning i enzymatisk aktivitet

(D)    modulerende celledeling

(E)    korreksjon av immunsystemet

(F)    korbedring av mikrosirkulasjonen

(G)    betennelseshemmende og smertestillende effekt

(H)    forbedring av kollagensyntesen

(I)     korreksjon av lipidmetabolismen

(J)     normalisering av blodtrykket

(K)    fornyende og gjenskapende effekt, osv.
Dette er meget nyttige egenskaper i behandlingen av sykdommer.